Contact

070 73 70 554
info@thingstomakeanddo.nl
Adelheidstraat 74
2595 EE Den Haag

Instagram Linkedin

Een campagne om gebruikers van kruidenmiddelen bewust te maken van het mogelijke effect op eventueel medicijngebruik.

Kruidenmiddelen en medicijnen

Campagnes

Vanuit het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen ontvingen wij de opdracht een landelijke campagne te ontwikkelen. Een campagne om gebruikers van kruidenmiddelen bewust te maken dat deze middelen mogelijk een effect hebben op eventueel medicijngebruik.

We creëerden een stijl die aansluit bij de leefwereld en behoeften van de doelgroep, waarbij het accent ligt op vrouwen van 30+ die streven naar een betere gezondheid. De keuze voor portretten van zelfverzekerde individuen die hun persoonlijke verhalen delen, laat zien dat de afzender de leefwereld van de doelgroep kent en begrijpt. Deze verhalen brengen op krachtige wijze de boodschap over met betrekking tot de risico’s van het combineren van kruidenmiddelen en medicijnen.

We creëerden een stijl die aansluit bij de leefwereld en behoeften van de doelgroep, waarbij het accent ligt op vrouwen van 30+ die streven naar een betere gezondheid. De keuze voor portretten van zelfverzekerde individuen die hun persoonlijke verhalen delen, laat zien dat de afzender de leefwereld van de doelgroep kent en begrijpt. Deze verhalen brengen op krachtige wijze vanuit een dagelijks perspectief de boodschap over met betrekking tot de risico’s van het combineren van kruidenmiddelen en medicijnen.

De combinatie van fotografie en vormtaal draagt de boodschap. Krachtig, helder en opvallend.

De onderzoeksfase bracht ons tot inzicht een niet autoritaire toon te hanteren. Bij het creëren van het visuele concept is dit een van de belangrijkste uitgangspunten geweest. De campagne heeft daarnaast de benodigde attentiewaarde en weerspiegelt de urgentie van het onderwerp. Er is gekozen voor een benadering die zowel eenvoudig als opvallend is, met heldere grafische elementen die refereren aan capsules en tabletten.

Met een gelaagde aanpak streven we ernaar de doelgroep binnen de klantreis te begeleiden, van algemene informatieverstrekking tot persoonlijke activatie. De campagne is daarbij flexibel en schaalbaar, waardoor deze effectief kan worden ingezet op verschillende platforms en in diverse media. Het concept biedt de ruimte voor voortdurende verdieping door het toevoegen van nieuwe persoonlijke verhalen en relevante content. Door de verhalen uit te breiden vergroten we de impact op lange termijn.


Vergelijkbare projecten