Voor de Gemeente Delft ontwikkelden wij een identiteit en campagneconcept voor het platform Delft Doet Duurzaam. Dit platform heeft als doel alle inwoners en alle bedrijven in Delft te informeren over de mogelijkheden die er zijn en hoe zij bij kunnen dragen om de stad in 2050 klimaatneutraal te maken.
We creëerden de communicatiestijl voor Delft Doet Duurzaam die zich kenmerkt door positiviteit, levendigheid en creativiteit. Dit is terug te zien in het kleurenpalet, illustratie en typografie.
Het gekozen kleurenpalet benadrukt de urgentie van de campagne en roept tot actie op. We leggen hiermee de nadruk op duurzaamheid, circulariteit en vergroening. Voor de identiteit gebruiken we een modern, toegankelijk en vriendelijk lettertype, dat zich vermengt met illustraties en vormen, waardoor diepte en synergie ontstaan.
De illustraties spelen een cruciale rol in het concept en tonen de breedte van het programma met thema’s als biodiversiteit, energietransitie, mobiliteit en circulariteit. Daarnaast biedt de stijl handvat voor een veelzijdige complementaire serie aan uitingen.