Things streeft naar het ontwikkelen van infographics die storytelling combineren met datavisualisatie en illustratie, waardoor complexe informatie op aansprekende, efficiënte en begrijpelijke wijze inzichtelijk wordt. Een sterke infographic biedt context, brengt inzicht en bouwt aan vertrouwen.
Mensen zijn visueel ingesteld en verwerken visuele informatie sneller en beter dan tekst. Daarnaast vraagt de huidige informatiemaatschappij om snel visueel begrip en onderscheidend vermogen. De hoge informatiedichtheid van infographics maakt complexe onderwerpen en thema’s in één oogopslag leesbaar. Daarnaast wordt de informatie beter onthouden en is gedurende langere tijd reproduceerbaar.
Door toepassing van illustratie voegen wij visuele context en betekenis toe. Eventuele verdiepende informatie ontsluiten we door het aanbrengen van navigatie binnen een interactieve laag.
Om te komen tot goede infographics is het noodzakelijk samen met de opdrachtgever een duidelijke analyse te maken van de inhoud. Door te filteren tot de essentie en met begrip van de gewenste boodschap, brengen we focus en hiërarchie aan in de vaak complexe thematiek.
Een infographic kan ingezet worden als onderdeel van een geïntegreerde communicatieaanpak en communicatiestijl, of het staat op zichzelf. Het is altijd eenvoudig deelbaar, wat het bereik en impact vergroot.