Ook in Den Haag zijn er veel mensen die moeite hebben om rond te komen. Circa 44.000 mensen leven in armoede. Eén op de zeven huishoudens heeft problematische schulden. Aangrijpende cijfers.
Reden voor de Gemeente Den Haag om haar dienstverlening op het gebied van inkomensondersteuning, financiële hulpverlening, schuldhulpverlening en intensieve begeleiding en participatie extra te promoten.
Samen met de afdeling Sociale Zaken en Werkgelegenheidsprojecten van de Gemeente Den Haag ontwikkelden wij een communicatiestrategie en -concept die bijdragen aan het doel de hulpverlening van de gemeente bij de doelgroep onder de aandacht te brengen.
Op basis van research en opgehaalde inzichten bedachten wij een communicatiestrategie waarbij we zo dicht mogelijk bij de uiteindelijke doelgroep proberen te komen. Den Haag heeft een mooi netwerk van wijkcentra en buurthuizen die zich elke dag inzetten voor hun inwoners. Perfecte plekken om het aanbod van de gemeente onder de aandacht te brengen. Aangezien elk stadsdeel zijn eigen doelgroepen kent, gaan we per stadsdeel ‘live’ en doen we onderweg ervaringen op die we meenemen naar het volgende stadsdeel.
Het communicatieconcept ‘Niemand Verdient Geldzorgen’ is positief én geeft een realistisch beeld van de situaties van de doelgroep. De doelgroep verdient het serieus genomen te worden, waarbij de situatie niet mooier gemaakt is dan het is.